ما هي اسباب الافراط في الجنس

صحة
شخصي

من فضلكم هل من طريقة تجعلني اهداء من الحاح الممارسة الدائم دائم ما ينتباني شعور في كل وقت وطول الوقت باني اريد الممارسة يوميا وبدون ملل هل هناك طريقة تجعلني لا اشعر بهذة الرغبة وما اسبباها وطرق تجنبها علما باني لا افضل الممارسة مع الاناث نهائي وهل سبب ابتعادي عن الاناث شعوري باني انثي

اولا اشكرك ثانيا ممكن اعرف كام عمرك ؟

استعين بطبيب نفسى

يا جماعة اللي بيقول استعين بطبيب نفسي اعتقد انو نفسو يخاف يروح لطبيب نفسي او يخجل يروح مش سهلة ان واحد يروح لطبيب نفسي يقولو انا شاذ اكيد هيكون رد الطبيب بردو ان يقولي روح لطبيب نفسي مش معقولة كدة امال احنا بنكلم هنا مش عايزة اروح لطبيب نفسي محدش يقولي من فضلكم روح لطبيب مش رايح وشكرا

أرى أنه عليك أن تمارس الجنس،فإن لم تستطع في التو واللحظة،حاول أن تقوم بنشاط ما قد يحول تلك الرغبة المُلحة مؤقتا.هذا ليس مرضا لكي تطلب النصيحة والعلاج.حاول فقط أن تبحث عن بدائل وان كان بممارسة العادة.

كثرة الممارسه من كثرت الفراغ الدائم بحياتك اليوميه فحاول ان تشغل حياتك بالعمل او تقضيه بشي يشغلك عن التفكير بالممارسه

الفراغ انه الشئ الذي يقتلنا ببطئ

مش فراغ يا جماعة يعني المعندوش فراغ لمدة سنة ميمارسش جنس الموضوع ملوش علاقة اصلا بالفراغ والانشغال

This user has deleted their account

فعلا عندك حق انا بحاول استمتع بس مازلت ابحث عن شريك

اكيد هتلاقي الشريك والحل ابحث عن سالب وتعامل معاه وتشعرمعاه بالحب وتمارس متعتك برضا
وتتبادل معاه كل ما تشعرون به مع بعض وتطفئ نار الغريزة بينكم وتصعدبينكم نار الشوق
بحب لاتجد له مثيل مع تحياتى باعجابى بك وباسلوبك اللفظى الممتع

شكرا علي ردك استاذ مجهول بس انا مش موجب انا سالب وسالب فقط واحب اتعامل علي اني انثي واشعر باحساس انوثة قاتل بداخلي الي درجة اني اخطاء وانا اتحدث مع اقاربي واتكلم بصيغة الانثي واشكرك جدا علي ردك الجميل

جرب تكون موجب يمكن تجد متعتك معاه وتنشئ الفة مع هذا الذى تختاره وتحاول معاه انه يبادلك ما تبحث عنه
جرب ومش هتخسر شئ ومن الجايز انك ترتاح معاه وتلاقى نفسك بداخله وهو بداخلك
ويصعد الحب بينكم وتجده نفسكم في قمة الحب والمتعة ومع تحياتى اليك بكل الحب
والمودة والشوق

ياريت انفع اكون موجب بس انا جربت وفشلت انا مبعرفش ومش حابب غير اكون سالب هي دي متعتي اني استمتع بانوثتي واكون سالب فقط ومش هعرف اغير الواقع دا

38

انت فعلا محتاج ان تلاقى موجب يقدرك ويحبك دور اكيد حتلاقى انا بتمنالك تلاقى الشخص اللى يقدرك

شكرا فارس علي ردك وممكن يكون دا السبب او اني احس بعدها بالشبع الجنسي

الأهم من حل مشكلة الأفراط، أقترح عليك ان تتابع مع مركز حقوقى للفحص و المشورة للتحاليلالدورية المجانية و المجهولة للشخصية للتوعية عن الجنس الآمن دون التعرض لأصابة فبيروسية من اى نوع