أهواء بالعربية،أهواء بالإنكليزية. مالفرق؟

أهواء

أريد أن أسجّل ملاحظة بناء على متابعتي للموقع وتساؤل ضمني أيضا عن محدودية المشاركات في القسم العربي للموقع بالرغم أن موقع أهواء موجه لحقوق مختلفي الميول الجنسية والجندرية بالشرق الأوسط وشمال أفريقيا على حد علمي.هذا يسهل ملاحظته جدا حتى ولو كان إشتراكك حديثا.
هل هناك علاقة بين رفض مختلف الميول الجنسية أو الجندرية لثقافته العربية وهويته لأنه يشعر بالأمان أكثر عندما يتواصل مع ثقافة أكثر تفهما له وعالمية كالثقافة الغربية،أم أنا على خطأ في ذلك؟هل هي فجوة ثقافية مبنية علي عدم اتفاق بين ما نحن عليه وبين ثقافتنا؟وكيف نصل الى تصالح مع ذواتنا وهويّتنا ؛إذا صلُح استخدام هذا اللفظ.
.

الموقع يعتير متنفس لمن يرى نفسه محتاج للتقرب من المفاهيم التى تفتح له جميع الاسئلة التى تدور في عقله
وطرح ما يشعر به ويستقبل الاجابه بكل انواعها من مثلى او مثليه او من المتغيرين ويجد الاجابه
علي سؤاله علي اساس ان كل الاعضاء يعتبروا عائله واحدة وموجود هنا شات مصغر
وهوالرسائل الخاصة لطرح سؤالك علي من تريد التواصل معاه؟ها

أنا بشوف اهواء بالإنجليزي مواضيعه بتختلف عن أهواء بالعربي … ما فهمت يعني هما موقعين منفصلين ؟

مساء الخير … دي اول مشاركة ليا ف القسم العربي … بصراحة في القسم الانجليزي الكومنتات و الكلام اشيك من كدا … هنا بشوف ردود مش كويسة احيانا او مياله اكتر للبحث عن شريك جنسي فقط … وما نسميه بالتحرش … من 5 دقايق بزبط كان في اخ كريم بيشتم في كومنت و الحمدلله ان الادمنز هنا صاحيين و شالوه … ف انا شخصيا بستعمل القسم الانجليزي … جربو تفتحو الاتنين و هتفهمو الفرق اللي قصدي عليه … ده مش معناه ان هنا وحش … بس غالبا هنا منتشر اكتر وعشان بالعربي سهل حد يلاقيه وهوا بيدور بالعربي على حاجة تانية و اغلب العرب بيكتبو عربي طبعا … ف بيدخل عليه ناس لغرض إهانتنا مش اكتر … او ناس اللي بصالنا على اننا اجساد فقط … مع احترامي للفئة المحترمة اللي ملهمش ذنب ف كل ده طبعا