دائما و أبدا عايشين في السر

شخصي

أنا مثلية بوتش مصرية عايشة بالامارات
حتى بالامارات رغم الحرية إلي في البلد الواحد مضطر يمثل
في شغله في سكنه في حياته مضطر تخلي بالك من ملابسك من كلامك من تصرفاتك حتى من نظراتك
الناس بتاخود بالها و تحس إنك مختلف مش زيهم
إحساسك مش زيهم طيبتك مش زيهم تصرفاتك هادية
اجتماعيا دايرة معارفي هي هي بخاف أوسعها ناس كتير بخاف أثق فيهم
يا ترى انتو كمان زيي؟!
.

This user has deleted their account

ألأخت موريل
تحية
المجتمع هو من ينأى بنفسه عمن يفصح عن شخصه أو هويته المثلية
والمثليونأغلبهم يندمج فى العمل أو المجتمع تحت زعم أنه فرد متعضون بالمجتمع ولا يفصح عن هويته المثلية وذلك بسبب أن الشرق السعيد الذى نعيش فيه لم يعترف بالتوجه المثلى للفرد ويعتبر المثليه جنوح عن المعتاد بل ويقيم عليه القيود التى تجبر الناس ألا تقترب منه أو تتعامل مع
إنه مثلى

نعم أخي ولكن الإنسان أصبح يمل من الاشخاص المغيرين و تعب من تمثيل شخصية أخرى غير شخصيته

ياريت اتمنى

لو على الهجرة لكنا هجرنا من زمان لكن للاسف اغلبنا فاقد الثقة في نفسه وده العيب فينا اكتر من عيب المجتمع
عيش حياتك وابحث عنها من جواك حتى تجد من تثق فيه وتثق في نفسك

بالاضافة لكل الي قلتي بديت احس ان الناس الي حواليه حاسيين انو عندي شي مخبيته،، وصرت اجنب حتى الناس الي اعرفهم لان مليت من هالحالة، من الشغل للبيت ومن البيت للشغل

ايوة والله عندك حق و كتير اخسر ناس بسبب اخفاء هويتى

نفس الاحساس دايما حساه

نعم إخفاء الهوية و التمثيل طول الوقت شي مرلم

للأسف دائما و ابدا في الدول العربيه مضطرين نخفي كل شي سواء كان نظرات, لباس, طريقة كلام او اي حركه نفعلها. مهما كانت الدوله العربية متفتحه و متقدمه مثل الامارات زي ما تكرمتي, الأمر هذا مستحيل يتغير في وقتنا هذا.

احنا يلزمنا تغيير المجتمع هو الاول … القوم ما بيتغيرش حتا يتغير ما بداخلو… احنا معتقداتنا و تقاليدنا و عادتنا جات عائق قداام المثلية و هذا هو لي خلا اغلب المثليين العرب يوصلو للانتحار و القتل و و و و…

كله بيجي بالتعود زمان كنت بخاف ان اي حد يشك في اني مثلي و لما كنت بعمل كده كنت بخلي الناس تاخد بالها اكتر دلوقتي مابقاش يهمني بتصرف على طبيعتي و بقى عندي برود يخليني مااهتمش بأراء الناس
صح مش كل معارفي عارفين اني Gay خصوصا اللي بحسهم متمسكين بالدين بس لو اتطرح الموضوع ماانكرش اني بشوف المثلية حاجة طبيعية و موجودة