نسيت نسيت و مشروع ليلى فكرني

أهواء
ثقافة ومجتمع

من ساعة ما اهلي عرفوا بموضوعي اني bisexual و هما قرروا يتجاهلوه و انا كمان اتجاهلته زيهم و مبقيناش نتكلم فيه و الظاهر اني نسيت نفسي خالص و بقى الموضوع بالنسبالي مجرد حاجة ممكن أهزر عنها و خلاص
حبيت واحد بس مرتبطناش. حبيته بجد و هو كمان حبني و عرف و تقبلني و بقى بيساندني و يدافع عني. لولا الظروف كنت ارتبطت بيه فعلا. المهم اني تقريبا كنت نسيت الحقيقة و اني لسة منتمية لمجتمع الLGBT و ميولي جزء مني و فكرة اني حبيت واحد عادي متلغيهاش.
سمعت ان مشروع ليلى هيجوا مصر و من هنا بدأ التحفيل. على الرغم اني مش بسمع مشروع ليلى الا اني ضد الهجوم على الأذواق المختلفة و بشوف ان حامد شخصية جريئة تحترم لتمثيلها لينا
وجت الحفلة و حصلت الحادثة الشهيرة و اترفعت الأعلام. ساعتها حسيت بحاجات كتير اوي مع اني مكنتش معاهم. افتكرت نفسي اللي بحاول اتجاهلها و اخبيها و حسيت بفخر و قوة بس في نفس الوقت خفت عليهم و خفت علينا كلنا و خفت تتقفل مساحاتنا اللي بنعبر فيها.
الكل عامل شبوخ و بيدعوا المثالية. الشتايم بتنهال من كل حتة. اخبار مزيفة. قد ايه علم ملون زاهي جميل بيعبر عن الحب بكل أشكاله يقدر يهز بلد بالمنظر ده اكتر من الكراهية و الجرايم و القذارة.
حذفت ناس كتير. قفلت حسابي. روحت البيت الاتهام جايلي انا عشان بدافع عن مشروع ليلى و بدعم فنانين مثليين.
انا كنت نسيت ان لينا مساحة هنا نعبر عن نفسنا فيها بس دلوقتي افتكرت و رجعت لأهواء
.

This user has deleted their account

المفروض أحنا اللى يبقى عندنا ستريت فوبيك او رهاب من الأشخاص المغايرين لأن هما اللى طول الوقت بيلعنوا فينا و مبهدلينا بالشتايم و بيهددونا بالقتل والسجن والتعذي
ب مش أحنا خالص…

الموضوع ده ريحني كثير رغم الألم إلي حاسه فيه على إلي عم يحصل في مصر بعد الحفلة دي

مبسوطة إن على الأقل عندنا مساحة نعبر عن نفسنا فيه

عادي يعني اللي بيسبك او شي رديلو المسبي مسبتين و انا كشخص عادي بسمع مشروع ليلى احيانا ل تغيير الشكل عن بقية الاغاني اللي بسمعا بس الناس بدها اي حدا مشان يشتغلو فيه و يضحكو عليه