فصفضه ان صح التعبير

جنسانية

الحقيقه انا عارف ان مصير البوست دا هيختفي ويتردم ف الموقع زي اي بوست تاني بس مش مهم اهو الواحد بيتكلم وخلاص احسن م يتخنق لوحده
واسف اولا اني مش مثقف وعلى قدر من الرقي اني اكتب بالفصحى زي م بشوف ناس كتير بتعمل هنا بس كل واحد وقدراته
مطولش عليكم انا شاب من الصعيد وعايش ف القاهره عمري ٢٧ سنه اعزب انطوائي عندي مشكله بسيطه ف التعامل مع الناس عموما ومع البنات خصوصا مشكلتي اني مش بعرف اتكلم كويس
يعني انا من النوع اللي بيكون رد فعل اكتر من فعل ان جاز التعبير
لازم حد يكلمني عشان ارد وردي دايما ع قد السؤال
ودا مسببلي مشكله اني مش بعرف اتعرف على ناس جديده
كل دا مبوش علاقه بالموقع ووجودي فيه لحد دلوقتي اي العلاقه بقا
سؤال حلو
اجابته
انا واحد لحد اللحظه دي معرفش اي الحب ولا علاقه ولا جنس ( اعرف كل دا من الافلام والمسلسلات والبور+ن )
لاحظت الفتره الاخيره ان ميولي للافلام بدأ يتغير
بقيت اتفرج على حاجات جديده بالنسبالي
اوضاع جديده بقيت اتخيل البعض منها والباقي مش حابب اقرب ناحيته حتى مجرد التفكير دي ف الاخر اراء وميول شخصيه
بعد م كتبت كل دا بصراحه مش عارف انا عاوز اوصل لحد فين
ممكن بدور على اصحاب
بدور على حد يفهم ويفهمني ميولي
بدور على علاقه
بدور على حب
مش عارف
كل اللي اعرفه اني بعد اللي كتبته دا مش عارف هحس براحه او لا
مش عارف اصلا هكمل هنا او هرجع اعيش ف فقاعه واعتزل كل حاجه حواليا
مش عارف حاجه لسه بصراحه
كل اللي اعرفه اني بعتذر لاي حد ممكن يكون تعب وقرأ كل الكلام دا وحس ان وقته ضاع
انا بعتذرلك لكن كنت محتاج اخرج اللي جوايا

انت هنا في منتدى
يعني تكتب ماتريد واللي ماعجبوش موضوعك مش لازم يعجبوا، المهم انت يعجبك وترتاح وانت بتكتب وتفضفض.

الظاهر انك متردد وكلامك هنا هو دليل على بدايه كسر الحاجز، وهذا شيء جيد.

حاول تبدأ بالكلام مع الناس اللي حوليك، تشوف حد تبدأ انت تسلم وتسأل عن احواله.
زميلاتك أيضا كلمهم واسأل عن أحوالهم، سلام عادي.
مثلا مرحبا فلانه كيف حالك وبس.
وشوي شوي ممكن تتكلم معهم في العمل أو الدراسه، ولو لقيتهم فتحوا موضوع اعطي رائيك.
ولو حد حاول يحرجك قل له انا غلطان اني كلمتك اصلا و عملتلك قيمه.
لازم تبدأ بخطوه خطوه.

و موضوع انك بتشوف الجنس فهذا يعني أنك لسا ما حددتش او ماعرفتش ميولك الجنسيه او انها متذبذبه وهذا شيء عادي حيستقر مع الايام

شكرا لردك طبعا واهتمامك كالعاده
بالنسبه لبدايه كلامي مع الناس المشكله عندي ان حياتي دايما روتينيه مفيش مواقف مثلا تتحكي مفيش اهتمام بمواضيع مثلا زي معظم الناس تهتم بالكوره الفن السياسه
انا اهتماماتي اعتقد مفيش حد بيشاركني فيها
اهتمامي الانمي والالعاب اكتر حاجه يعني ف بدايه كلام عن المواضيع اللي مهتم بيها صعب جدا هنا بسبب نظره الناس للاهتمامات دي
ممكن انا بكتب هنا او ف اي شات عموما لاني بحس انه مهرب اقدر اتكلم شويه على راحتي من ورا شاشه
لو ف الطبيعه او حتى فون مستحيل اقدر اعمل كده
حاولت كتير بس مفيش فايده

بص هي العلاقات كلها كدا في البداية بتبقى كلام قليل لان لسه مفيش مواقف او حاجة بينك و بين الشخص دا
انت حاول انك تطول الحوار يعني متجاوبش على الأسئلة و بس او تعرف اجابته و بس لأ اسأله ازاي امتى و كدا طول شوية احكي عن اي موضوع عام في الحياة حاول تكسر الصفة دي و يكون عندك اصرار انك تتعرف على الناس و تكون علاقات بلاش الانعزال عشان وحش

This user has deleted their account

انا عارف كل الكلام دا وجربته قبل كده كتير بس اللي هو ازيك عامل اي اي الاخبار ومخي بيقف
بحاول اتكلم ف اي حاجه جربت اتكلم ف الكوره سؤالين وبس وقفت لقيت نفسي بقول انا اصلا مش بحب الكوره
والمواضيع الوحيده اللي مممن اتكلم فيها ٩٠٪ من المصريين مش بيهتمو بيها
ف بلاقي نفسي سكتت ومش عارف اتكلم واوقات كتير لو مع مجموعه بستأذن وامشي وانا مخنوق

ابعتيلي النصايح ع الخاص

يا جوجي بعتلك علي الخاص و مردتش عليا

@Gogydogy6 اه لو ممكن النصايح

@gogydogy6 اكيد بتكتبي حاجه مش مناسبه

@gogydogy6 حلوه اوي حبيت اتخيل