التحرر

علاقات

اريد ان تعطوني اراءكم حول التحرر الجنسي بين الازواج…الزوج يمارس الجنس مع من يشاء وكذك الزوجة او التبادل بين الازواج
يعني شو رايكم في الموضوع
.

أنا عن نفسي ما فهمت الفكرة كثير حسيت أنها مشربكة شويز

اللي يشاهد زوجته تمارس الجنس مع غير شخص هذه تسمى الدياثه ويكون ديوث مع احترامي لصاحب الموضوع .

This user has deleted their account

احنا هنا في مجتمع بتاعنا… مافيهوش مصطلحات دياثة و شذوذ و الكلام دة…

اما بالنسبة للموضوع… انا مقتنع ان اي علاقة يتم تشكيلها باتفاق للزوجين و احترام رغبات بعضهم لبعض… بتكون ممكتعة و ذكريات جميلة في حياتهم… بس برضه الكلام دة صعب هنا عشان هنا… الناس مش بتعبر عن ميولها بصراحة…

انا ضد…قد اسامح زوجتى ان اقامت علاقه مع احدى صديقاتها وهدا حدث فعلا لكن لا اسامحها ان كانت علاقه مع رجل

الموضوع مثير جدا بس صعب جدا عندنا في مجتمعنا

يا مجهول لو كنت بترضيها صح عمرها ما هتبص لغيرك انما غصب عنها بترضى نفسها باى شكل لانك احتمال
تكون مقصر في حقها حتى لو كنت من اقوى الرجال ولكن بيبقي في شئ هى حسه انه ناقصها وبينك وبين نفسك
حاول تعرف ايه هو الشئ اللى ناقصها وكمله معاها وبكدة يزيد الحب بينكم وتعيشه متعتكم مع بعض

اوافقك الرأى يا منار

الموضوع غير مقبول بالمرة ومرفوض تماما لانه بكل بساطه عشوائية وعك جدا

مش شايف فيها حاجة لو الطرفين موافقين،بس ع الاغلب فى حد هيقابل حد يعجبه اكتر او ع الاقل يحبه و ساعتها هتبقى مشكلة. بالنسبة لي انا مش عارف لو العللقة بتاعتى رايي هيبقى ايه عشان ميتهياليش انا ابدا كنت فى علاقة عاطفية

الواحد ممكن يفتكر ان احنا عشان مثليين او ثنائيي الجنس فممكن يبقى عندنا مفيش النوع ده من التفكير بس اتضح ان مفيش من الكلام ده

من رأي ان فكرة التحرر دي فكرة بتراوض ناس كتير مهما اختلفت رغبتهم الجنسية بس فكرة تطبيقها في المجتمع الشرقي صعبة شويتين . ثانيا الموضوع مينفعش يكون مفتوح علي البحري يعني كل يوم هي مع واحد او واحدة مختلفة وهو كل يوم مع واحد او وحدة مختلفة كدة هتكون نهاية حيتهم الزوجية والاجتماعية . ثالثا المهم يكون في بين الزوجين توافق في الرغبة دي مش تكون رغبة طرف واحد والطرف التاني بيرضية وبس

هو مثير جدا جدا ويهيجني جدا جدا اني افكر فيه بس المشكلة انو صعب التنفيذ

كنت افكر بالموضوع بشدة ويثيرني جدا لكن عندما ظهر شاب معجب بزوجتي رفضته بشدة واحسست بغيرة شديدة