هوموفوبيا

هوموفوبيا

ليش انا هون ما عندي فكرة لانه بالاساس ماني مثلية بس يمكن حتى اقدر اتفهمك ليش انتو هيك شو صار لفطرتكم ؟ يمكن ما اطول هون بس لحد الان انا ضد المسلمين المثليين
.

المثلية لا تفرقة في الاديان لان الدين شئ والمثليه شئ اخر وكل من له ميول بيبحث عن من يشبع ميوله
واكيد انتى لكى ميول ومش شرط ميول ممارسة ممكن ميول دردشة او ميول للعلم بالشئ

تصنيفك عنصري لأقصى حد … ضد المسلمين المثليين ! انهي شخص بالاسم يرجى التحديد … مش كلنا شايفين المثلية بنفس النظرة و في ناس مش متقبلينها على فكرة … بس مش معنى انك ماتتقبلش شئ انه مش موجود ! و نفس فكرة الاختلاف في الاديان … كل شخص يرى نفسه في المرآة بعينه ليس بعين الحزب … من حقك التعارض مع شخص محدد لتحديد موضوع الخلاف او عدم المنطقية لكن بدون عنصرية…

نحن كمسلمين ومثليين لا نظلم احد بمثليتنا لا نتعدي ع حق احد… لا نضر الكون في شي ولانخل بميزان الارض…
نعيش بسلام وفقط

أّلَمَثّلَيِّةّ لَيَِّّس لَهِأّ عٌلَأّقِةّ بِأّلَدِيِّنِ ،،، فِّيِّ مَثّلَيِّنِ مََّسلَمَيِّنِ مََّسحٌيِّنِ ، يِّهِوِدِ ، وِنِأَّّس مَأّلَهِأّشٍ دِيِّأّنِةّ ،،، مَشٍ مَعٌنِيِّ أّنِنِأّ مَثّلَيِّنِ أّنِنِأّ مَأّ بِنِؤمَنِ أّوِ مَرتّدِيِّنِ دِيِّ فِّطّرتّنِأّ وِلَدِنِأّ لَأّقِيِّنِأّ نِفَِّّسنِأّ ګدِةّ أّذّأّ مَنِ وِجِهِةّ نِظّر أّلَأّشٍخَأّصٌ أّنِنِأّ ضّدِ أّلَفِّطّرةّ وِ ضّدِ أّلَطّبِيِّعةّ دِةّ غٌلَطّ لَأّنِهِ دِيِّ فِّطّرتّنِأّ ،،، ګلَ شٍخَصٌ حٌأّوِلَ ګتّيِّر ،، يِّګوِنِ غٌيِّر أّلَلَيِّ عٌلَيِّهِ وِبِيِّوِصٌل بِحٌلَ أّخَيِّر بِأّلَنِهِأّيِّةّ ،، أّلَمَهِمَ أّنِنِأّ نِګوِنِ عٌأّرفِّيِّنِ ګوِيَِّّس أّنِ مَشٍ مَعٌنِيِّ أّنِنِأّ مَمَثّلَيِّنِ يِّبِقِى نِخَطّئ فِّيِّ أّيِّ شٍئ تّأّنِيِّ لَأّ ،،،، لَأّزِّمَ نِفِّرقِ بِيِّنِ فِّطّزِّتّنِأّ ر غٌرأّئزِّنِأّ

This user has deleted their account

الدين اختياري و الميول لأ. مقتنع بالاسلام و المحبه و التسامح اللي فيه وان لا اله الا الله، محمد رسول الله. بس التقاليد و التراث الاسلامي و بعض القوانين، بشك فيها لانه اللي نقلها نقلها بفهمه من زمن غير زمانا ده غير ان فيه قوانين مؤلمه زا ان المرأه اللي متطعش جوزها لو طلب منها جماع يبقى الملايكه هتلعنها؟! فين الانسانيه و تفهم الم الآخرين هنا، الجنس حاجه حساسه ولازم تراضي الطرفين. فبسبب اراء مشايخه ذكوريين مقفلين الدماغ زا دول بس في نفس الوقت حبي للاسلام قررت اني هوصل لطريقي لله وخلاني اشك في حجات تانيه الstraight بيقرروها، زا اني ضد الفطره؟ ادركت ان الفطره اللي بيكلموا عنها نظام و قوانين المعظم اتولد فيها فافتكروها absolute، و خلو الLGBT+ يفتكروا ان فيهم حاجه غلط.
انا لو بإديا مكنت اتولد cisgender straight و اريح دماغي من كل المشاعر السلبيه و التعامل الوحش اللي هشوفه! فلو انا لسه بخترق القوانين على الاقل ده القانون الوحيد، لكن احنا مش عشان شواذ يبقى معندناش اخلاق او قواعد او lawless. في مننا الوحش و الحلو زا باقي البشر.

ألغى هذا المستخدم حسابه

الناس الذين معارضين كلامها ويعتبرونها عنصرية انتم جاهلون المثلية محرمة في الاسلام وهناك الملايين من الادلة المثبته وايات من القران واحاديث والكثير ولكن للان يوجد مثليون , ألا تعلمون ان هذه شهوة فقط لاغير؟؟

من الكافي ان المثلية محرمة في جميع الاديان السماوية ولكن لا اهتم للمسيحين واليهوديين لانه ليس من تخصصي ولكن كمسلمة متدينه يجب ان المسلمين ان يصبحوا واعيين

لما تبقى ربنا تبقى تكلمى اه دة لو فعلن متادينة هتعرفى ان مفيش حد احسن من حد

ألغى هذا المستخدم حسابه

المثاليه ملهاش علاقه بالدين دي ميول جنسيه
في مثليين مسلمين و مسيحيين و يهود و بوذيين و لا دينيين
دي ميول الانسان بيتولد بيها و بتنمو عنده كل ما بيكبر

@ariana
انا متفق مع كلامك. فى فرق ان الواحد يقول انا عارف ان الحاجه دى حرام و بعملها و انى بنكر حرمانيه حاجه معينه حتى لو فيها نص صريح