الرادار الذى بداخل كل مثلى/مثلية (2)

أدب
جنسانية
ثقافة ومجتمع

…وعدت إلى منزلى تغمرنى سعادة طاغية …كنت كطفل صغير قد حصل لتوه على دمية فأمسك بها ليتفرسها ويملى النظر منها…وكنت أصعد الدرج قافزآ على غير العادة حتى لاأضيف عبئآ ثقيلآ على قلبى …ووجدتنى وأنا أفتح الباب أصدر صوتآ هامسآ بحيث لا يسمعه سواى…قل عنه صفير لأغنية محببة إلى قلبى…مقطع من معزوفة تشجينى لدى ألأستماع لها؟؟ولماذا لا وأنا فى موود تمنيته كثيرآ ولم يمنحنى القدر الفرصة كى أحظى به؟؟
أنا مقل لدرجة البخل الشديد فى أن أعقد صداقة لتنمو لحب ثم تنقلب لعشق ثم يحدث النمو الطبيعى للعشق وتتغلب لغة الجسد دائمآ على لغة الكلام !!
دخلت غرفة مغايرة لغرفة المكتب حيث أفتح المذياع ليهيأنى لموود النوم…بل وجدتنى أدلف للغرفة التى تطل على واجهة من لخبط كيانى وجعلنى أقوم بعملية فلاش باك لما كان يحدث أيام الصبا والشباب.
أطل من النافذة…أهاتف نفسى: ألأضواء مطفأة…لاشئ يدل على أنه قد نام…أيكون قد ذهب لأحد أصدقائه كى يقضى معه وقتآ طيبآ؟؟
هل أسحب الهاتف الجوال وأكلمه…؟نعم ولماذا لا؟؟أسأل عليه من باب ألأطمئنان …وقد يمتد الحديث فتكون فرصة للتعارف أكثر وأكثر!!
وبعد أن ضغطت على رقم ليصبحا بعد ذلك عدة أرقام…وجدتنى أسمع بداخلى من يهاتفنى ليقول:
علشان تعرف انك راجل هايف…مالذى تفعله؟؟أهذا هو الوقار وألأحترام الذى تسعى لاكتسابه فى مقابلاتك أو تعاملك مع الناس؟؟
كان من الطبيعى أن أجيب ولا أهرب ممن مسح بكرامتى ألأرض…!
وهل الحب حلال للشاب محرم وممنوع لمن بلغ من العمر أرذله؟؟إنها فاكهة قد أذن لنا الرب أن نقاربها فمنا من يلتهمها بنهم شديد ويكون من نصيبه التخمة ,منا من ينحو نحو ألإعتدال فيقبل عليها من حين إلى حين برغبة وشوق تجعله فى موود لذيذ …هل تشك فى ذلك؟؟…وهل تعرفنى نهمآ شرهآ فى علاقاتى الجنسية؟؟أنت إنسان ظالم…أعذرنى فقد مسحت بكرامتى ألأرض …ومن واجبى أن أفرض عليك ألأعتذار
بدا يتراجع بعض الشئ ليقول: نعم نعم أنت صادق وأمين فيما تقول ولكن؟؟؟؟
ضقت ذرعآ بما يقول أو بما بدأ كدروس الدين والتهذيب التى تصب جام غضبها على ألأنسان فيخرج منها إنسان مغموس فى الخطية من كثرة ماقيل وما يقال عن ألأفعال البشرية التى من أخص خصائصها …لاتفعل…لاتغضب الرب…لا تسئ إلى من أساء إليك؟؟يعنى هل أصنع من نفسى ملطشة لكل من هب ودب حتى ألتمس تعاليم الرب وهو يعظ على الجبل؟؟
لماذا تعتبر الحب الذى يتوج بالعشق والوله للمحبوب من ألأفعال المشينة/لماذا يصر الكهان والمشايخ أن العلاقة الجنسية بين أنثى وأخرى،أو بين رجل ورجل هى بالضرورة علاقة مهينة تنزل بالفرد أو بالأنسان الذى يمارسها إلى أسفل سافلين؟؟
الحب ليس جريمة فالرب خلق فينا الشهوة ولابد أن تجد لها متنفسآ…وإلا تكأكأت علينا ألأمراض النفسية وألأضطرابات السلوكية…وكنا فى عنى عن كل هذا لو منحنا لأنفسنا قليلآ من نبضات الزمن لنفرغ مافى أنفسنا من رغبه أو شوق.
وأسمعه بصوت خفيض يقول: ولكنكم تمارسون أشياء اتفقت جموع المجتمع على خطئها…!
المجتمع…هل تصدقنى إذا قلت لك أن هذا المجتمع الذى يتشكل من أفراد حين يذكر أمامه كلمات أو إيحاءات للمثلية الجنسية يقوم الكل بالأجماع بأن هذا الفعل قبيح…هذا لايليق ببنى البشر ممن كرمه الله وجعله فى مرتبة عاليه…
وهنا كان لابد أن أقاطعه لأقول:
وماذا أصاب المجتمع من ممارسة الحب بطريقة 5 41 بدلآ من طريقة 4 2 4؟؟
أأطبقت السماء على ألأرض؟؟أم أنك تصدق مايقوله المتزمتون من أن لحظة حدوث هذا (المنكر) يهتز عرش الرب؟؟
وعلى هذا فسيهتز عرش الرب بصورة تكرارية لاتتوقف طيلة اليوم آناء الليل وأطراف النهار؟؟
دعك مما يعشش فى ثنايا مخك من أوهام أو إيهام فقد تطور العالم وانتقلت المفاهيم إلى ألأحسن مع المنطق السليم وضد المعتقدات الرخيصة
أتركنى الله ينكد عليك كما نكدت على بعد أن كنت فى موود عالى وقد حسدت نفسى وكان يجب أن أقول…خير اللهم اجعله خير
من باب التفضل أقول لك إلى لقاء وتصبح على خير

إللى مافى واحدة أو واحد زغرتلى وقالى حاجة حلوة؟؟أو حتى يجاملنى وبقول يع يع …إيه الكلام الهلس ده؟؟
بينى وبينكوا أنا رايح لوكر الحمير…بيتى ومكانى إللى بارتاح فيه…بلاقى مخلوق يفهمنى وأنا كمان بأقدره…وأعتز بصداقته
يلا ياكمبورة نركب الحلزونة ونروح حى الحمير دول زمانهم شربوا كل عصير البرسيم إللى مخزنينه فى التلاجة

آه ياماكرين انتوا علشان فى رمضان ماتدخلوش الموقع ده علشان إللى فيه كلهم هايدخلوا النار علشان كلهم شواذ أعوذ بالله!!
أنا كمان مش هادخل تانى أحسن أدخل النار…ولا أقولكم هادخل…الواحد يشوف الجنة قبل مايروح النار…وانتو الكلام وياكوا بيحسسنى أن أنا فى الجنة لأنى مع …متروك لذكاء القارئ

ههههههههههه يا عم جورج، أنا فعلا كنت معتكفة بصلي(كدب) و بقرا الختمة التالته(كدب جدا) و صايمة طول النهار(الجهاز فرقع)
واضح ان الموضوع مش قصة…باين كدا يعني :grin:
ثانيا،احنا كلنا كل شوية نتكلم عن موضوع تقبل المجتمع أو عدم تقبله،المجتمع مش عايز يفهم،مش عايز!
و إننا نرهق نفسنا في التعبير و التوصيف و التفسير و الكلام دا مش هيجيب نتيجة،الإقناع في مجتمع زي دا حتى من خلال كتابات غير موجهة مش هيغير من الواقع شيء.

بنتى العزيزة بالكو
أول الرسالة فيها شئ معلق عليه لافتة تقول"ممنوع التصوير أو ألأقتراب" أما الجزء الثانى فمعك الحق كل الحق فى أن هذا الموضوع قد (قتل) بحثآ لدرجة أن الكلام فيه أصبح كلاسيكيات لو تقرئيها لابد وأن تنامى وتحلمى كمان.أنا هربت من المطب ده وأدخل من باب آخر أشرح فيه رأيى المتواضع فى هذا الشأن …مرة مع صديق…ومرة مع حمار…ماهو الحمار صديق برضه…ولا حضرتك لكى رأى آخر؟؟لو كان لكى رأى مخالف الحمير هتزعل وأنا كمان هازعل…لأنه من جاور الحداد أربعين يوم ينكوى بناره…وأنا عشت فى حضنهم وفى مملكتهم سنين وسنين…
بالكو
كل سنة وأنتوا بخير فى رفقة صلاة للرب واعتبرى أن هذا الرب غير مخيف وليس بجبار…هو رب حنون أطلبى منه ماشئتى فهو يسمعك ويراكى
إقرئى فى الكتاب فنحن عندما نقرأ فى الكتاب المقدس نرى كل مرة جديد…وفاكهة لها طعم مختلف عما سبقها…أما الصوم فأيآ كان طريقة أدائه فهو رياضة روحية وتهذيب وكسر نفس …للنفس
كل سنة وانتوا بخير كلاكيت تانى مرة

هههههههههههههههههه جورج متضايق عشان ماحدش رد !!
اديني عملتلك رد
بس فعلا ماتحاولش تقنع حد بمثليتك عشان كل حمار دماغه مريحاه :smile:

عم جورج حبيبي…
أنا لا دينية ،ممكن دا يزعل ناس كتيرة مني و لكن دا الواقع.
عندي إيمان داخلي ان مافيش دين واحد أو وسيط واحد للوصول للسلام النفسي و الإنسجام مع الكون.
الكون أعمق و أكبر من كدا بكتير…و كل واحد ليه رب بيدعيه بيجيبلوا الدعاء…أنا بشوف الموضوع كدا.
وعندي أشياء كتير م بقتنعش فيها ف كل دين لكني بعامل الناس كويس و بحاول أكون شخص كويس قد ما أقدر.

بعدين،الحمار.مممم.مش عارفة إذا كان ينفع يكون صديق إلا من خلال قصصك :smile:
أنا شايفة إنه مهما نكتب و نكتب الناس هيا هياها إلا قلة عايزين فعلا يعرفوا،و بتبقى المعرفة مرتبطة بمصلحة ما…تجربة شخصية.
الإعلام مثلا محتاج يتغير،محتاجين وسائل تغير فكر الناس العقيم القاسي المجحف.
شوف مثلا موضوع غزة و الطريقة اللي بيفكر بيها الناس في مصر،مافيش رحمة من اي نوع…
الناس بتمشي ورا القطيع،القطيع بيقول دا لازم ما يشوفهوش ،ما بيشوفهوش…

بس برضه،أشد على إيدك و أقول دا مشوار مكتوب علينا،يمكن يبقى في فرق…
تحياتي و حبي

بلاش شتيمة ف الحمير بقى :smile:)

فعلآ ألأخوة الحمير هايزعلوا لأنهم مخلصين ومعتزين بمثليتهم ومثاليتهم فى الحياة الحميرية…والمخ الحميرى والدماغ الحميرية دماغ ومخ متكلفين جدآ ويتندرون على البنى آدمين الذين حتى القرن الواحد والعشرين مثليين مع وقف التنفيذ؟؟يعنى زى الراجل إللى فى عيد الضحية بدل مايشترى لأولاده خروف رسملهم واحد على الحيط؟؟بالذمة ده كلام؟؟
المثليين فى مصر زى الخروف ده لابيهوش ولا بينوش
أحاول أتصل بأخى وصديقى أكبر حمار فيكى يامصر وأعتذر له عما بدر منكم فى حق الشعب الحميرى…دول لحم ودم برضه ياناس!!

قرأت اروع الطروحات من العزيز جورج والعزيزة بالكو ورمز الحمار لانه يتحمل الكثير ويحمل احيانا فوق طاقتة ولا يمل
من ما يحمل وهذا الرمز من روائع جورج ورمز اللا دين من بالكو انما انتى انسانة تملكى احاسيس وشعور فياضة
وثقافة عامة رائعة

اكيد متروك لحبايبك يا عمو

ابنتى العزيزة بال.كو…اوببريشن
يارب تكونى ف. مصر وتقرئى هذا الكلام الفارغ…أنا قرأته لأنى عاطل وخلصت كلية السنة اللى فاتت…قلت ايه اىلى كنت باكتبه ده؟؟حمير.طيب اتعامل مع قطط زى بوس. قطتك الذيرازى التى سوف يكرمها موسوعة جينيس كأغبى حيوان فى العالم.اكتب عن الحصان شكله حلو…قوامه مش بطال…وعنده نفس المؤهلات اللى عند صديقى اكبر حمار فيكى يامصر.
العزيزة بالغصب عنى هارجع اكتب تانى ويارؤت ماتضايقوش من راجل وصل محطة سيدى جابر ويمكن بعد بكره هايوصل محطة اسكندرية…قولى يابال يارب…قبلاتى ألأبوية