امتى هيتعمل تطوير للموقع؟! فين اقتراحاتكوا؟

أهواء

#1

ياجماعه انا شايف ان مفيش اى تطوير بيتم فى الموقع… ومش عارف ايه السبب
الموقع محتاج يتعمل فيه حاجات كتير!
ابسطها التواريخ اللى مش بتتسجل… لما باجى اشوف موضوع واعلق عليه بكون محتاج اعرف تم نشره امتى… لأن ببساطة فى مواضيع بتكون متصلة بأحداث جارية أو مناسبات … وغيره… الموضوع دا قاتل جزء حيوى فى الموقع
كمان مهم يكون فى امكانيه لكل واحد كتب تعليق وحابب يمسحوا او يعدلوا
عموما دا شئ, ناهيك عن حاجات تانيه… محتاجين نكون راضيين عن الموقع أكتر من كده عشان نقدر نتفاعل معاه ومع بعضنا
ياريت كل شخص يقول اقتراحتوا… وياريت حد يرد عليا ليه مش بيتم تطوير
24.06.14


#2

عزيزي Mado

نشكرك على حرصك على إيصال وجهة نظرك بخصوص موقع أهواء-نحن نقوم بجمع تلك الملاحظات و الإقتراحات التي يطرحها أعضاء الموقع حتى نعمل على تطويره.لا أدري إن كنت على علم بهذا أو لا،لكن موقع أهواء هو قائم على المجهودات الذاتيه،و لإضافة أي تعديل على المحتوى التقني أو برمجة الموقع فإنه يتطلب قدر لا بأس به من المصروفات؛ تلك المصروفات سوف تتضمن أيضا مجموعة من المطورين و مشرفين بدوام كامل Moderators- و ذلك،في الوضع الراهن-شيء لا نستطيع توفيره.
بالنسبة لموضوع عرض التاريخ و التوقيت الخاصين بالردود و المواضيع-سأقوم بشرح وجهة نظرنا.السبب الرئيسي في عدم عرض تلك التفاصيل هو لإبقاء الأعضاء على تواصل و تردد مستمر على المواضيع بغض النظر عن قدمِها،حيث أن قدم الموضوع أو حداثته لايجب أن تؤثر على محتواه،مثلا.
فبوضع تلك التفاصيل قد يتجاهل بعض الأعضاء المواضيع"القديمة".
أما بالنسبة لموضوع التعليقات،فهذا حرص منا على أمان باقي الأعضاء،خاصة في حالات الإعتداءات اللفظية أو الإساءات،ولكن فكرة التعديل أراها فكرة جيدة و سنضعها تحت الدراسة،و ربما التنفيذ في أقرب وقت ممكن.

بالنسبة لمشاريعنا القادمة ،فنحن نعمل حاليا على طرح محتويات صوتيهPodcast-و التي ستصدر في الأيام القليلة القادمة و التي سوف تتحدث عن أوضاع المثليين\ات و مختلفي الميول الجنسية و الجندرية في منطقة الشرق الأوسط و شمال أفريقيا.

و بالنسبة لما قمت بطرحه من آراء بالأعلى،هذا لا يعني أنني أقوم بفرض رأيي،نحن نقوم بجمع تلك الملاحظات و تنفيذها كلما سنحت الفرصة،و نحن حريصون جدا على إرضاء الأعضاء و الإصغاء الى مقترحاتهم.

دمت بود،

أدمن


#3

انقر هنا لكتابة الردّ.


#4

عزيزتى ادمن ، هل فى طريقه ممكن نساعد بيها انكو تطورو الموقع