هو عقابي هيبقى القتل عشان انا بحب الرجالة؟

علاقات
شخصي
دين

الموضوع تاعبني لأني مش لاقي دليل صريح عن العقاب او عن حقوقنا كوننا مثليين…
انتوا بتفكروا ازاي؟ بتعملوا ايه اما بتكونوا في علاقة؟

انت بتجلد و بتعذب نفسك يا صديقي… الرغبه و الانجذاب اللي عندك ده مش بمزاجك… انا عمري ما كنت في علاقه بس حاليا هموت و اكون مع حد هو مضوع المثليه حمله بيكون تقيل سواء اللي ممتنع عن الجنس او اللي بيمارس الجنس بس حاول بلاش تزود الحمل علي نفسك. انا عارف انه مش سهل بس حاول…

بص في كتاب القران مش مكتوب عقوبه قتل خالص ربنا بس حكى قصه قوم والزاي هو بنفسو كان مهلكهم، وانت عارف التشريع بيجي بس من عندنا ربنا يعني مافيش اي نبي عندوا الحق انو يشرع. فعشان كدا دي تعتبر جريمه قتل بعذر شرعي غير موجود في الكتاب المبين، فانت في الموضوع دا ضحيه ولازم تحمي نفسك.

ممكن توضحى كلامك اكتر يا جيجى عشان انا مفهمتش قصدك؟

اوكي…انا قصدي ان الحق معاك هنا لانو ربنا مابعتش عقاب فالحل الوحيد انك حتضطر تكدب وتقول “انا كويس والحمدلله” بس عشان الناس ماتقعدش تزن عليك او يحقدوا عليك لانو مافيش حد حيفهم مشكلتك غير ربنا والناس الزيك, فانا عن نفسي عمري ماقلت لحد استريت خالص عشان مش عايزه وجع دماغ من الناس العمرهم مش حيفهموا انو مافيش علاج ولا حتى عقاب :slight_smile: :slight_smile:

حق الانسان المثلي زي الاستريت بالضبط لان البنعملو في السرير سواء استريت او مثلي دي حاجه خاصه جدا مش من حق اي حد يحكم بيها على اي انسان لما يكون برا مع الناس, بس مافيش حد بيفهم كدا في عالمنا للاسف.:broken_heart:

اتفق معاكى جدا يا جيجى اننا عايشين فى مجتمع معاق زهنيا و جنسيا و جسديا .

هههههه ربنا يشفيهم هما مش احنا :grin: المهم وفي الاخر ماتفقدش حبك لربنا لان رحمتو هي البتنجي في الاخر وحسن الظن بالرب هي حسن الخاتمه والذنب كلو مغفور الا الكفر طبعا وحق الناس وحق الكائنات التانيه علينا. والاعمال بالموازين زي ما انت عارف يعني كون انك مثلي دي ولا حاجه قدام خير تعملو او صدقه تطلعها في الميزان بتتقل وبتنجيك، وربنا معاك ويعينك كمان:blush::heart: