الحب والجنس للرجل المثلي

انا مش عارف هل اني اكون مثلي ده يغضب ربنا ولا لأ
انا بقول اكيد ربنا عادل ومحب مش هيحاسب حد علي حاجه مكنش بايده يختارها اكيد هو مش ظالم …انا مكنش بايدي اختار توجهي الجنسي انا كده من وانا عندي 6 سنين
عمري ما اشتهيت بنت او حسيت بعواطف تجاهها
كل عواطفي تجاه الرجال جنسيه كانت أو عاطفيه …بس للاسف مفيش كتير من المثليين في الوطن العربي بيميلوا للعاطفه كلهم أو الاغلبيه بيميلوا للجنس وده اللي مخلي الأمر يبقي سئ في عين ناس كتير …ده اللي مخلي الناس يشوفونا بطريقه سيئه …مع أن فيه ناس مننا احسن بكتير من السويين انا بدور علي قصه اعيشها بس مش لاقي كلهم بيدوروا علي الجنس …
مش فاهم ليه الناس بيشوفوا أن المثليين ذي الستات أو انهم مش رجاله…
مش عارفين يفرقوا بين الرجل المخنث والرجل المثلي
شايفنهم ذي بعضهم وده مخلي الصوره سيئه جداااا
مع أن اللي يعاشر مننا يلاقينا جدعان ومحترمين
…مش لازم عشان انا مثلي يبقي انا مش محترم…
المثليه مش اختيار
لكن الاخلاق اختيار
ملهاش دعوه بالتوجه الجنسي…

انا حاسس بيك و متفهم شعورك انا من و انا خمس سنين كنت حاسس اني مش زي باقي الولاد و مع سن المراهقه اكتشفت اني فعلا مختلف. احنا ملناش دخل في انجذابنا ده بس المجتمع رافض انه يفهم يعني ممكن يتعاطف مع واحد مدمن او عمل حاجه غلط باختياره بس لو واحد مثلي عمره ما كان له تجارب جنسيه لا ده حلال فيه الجلد و البهدله. هما فاكرين ان طالما مثلي يبقي ٢٤ ساعه بيمارس الجنس و منحرف و بيعمل كل حاجه غلط و انه احقر البشر… مش قادرين يفهموا ان المثليه ده ميول ملهاش علاقه بالفعل زي مش كل المغايرين بيمارسوا الجنس طول الوقت… مع ان في مثلين كتير اشرف ١٠٠ مره من مغايرين كتير… ده كفايه الوحده و الرهبه و الكبت اللي بيعاني منه مثلين كتير…

انا اخر حاجة بقت بتهمني الناس و رأيهم فيا
انا لو بقيت محترم لنفسي و لو مابقيتش لنفسي
مع اني بتعامل مع الكل باحترام و الكل يشهدلي بكده
بس في اوضة نومي انا حر اعمل الي انا عايزه و ماحدش ليه دعوة بيا الي خلقني هو بس الي يحاسبني