ألم العيش كشخص لاجنسي

جنسانية

#1

العيش هكذا في عالم مهووس بالعلاقات العاطفية والجنسية مؤلم من الصعب أن أجد شخص يفهم أو يتقبل اللاجنسية حتى في داخل مجتمع الميم لذلك من الصعب ان أشعر بالانتماء إليهم كثير من الناس لا يصدقون وجودنا أو يعتقدون انها مرض أو خلل في الهرمونات أو ينكروننا لأن فكرة وجود شخص لايشعر بالانجذاب الجنسي مستحيلة لديهم لكنها في الحقيقة شيء ولدت به ولا أستطيع تغيره مثلما انت لا تستطيع تغير مثليتك لم أجد أي دعم في مجتمع الميم لكن ما وجدت هو كثير من العدوانية وأن أكثرهم لا يريدون أن تكون اللاجنسية جزء من مجتمع الميم


#2

Need to be translated


#3

all I can say is that I relate…


#4

أنا لسه من يومين كنت بقرأ ازاي في مثليين مش عاوزين الtransgender يبقى جزء م مجتمع الميم. ده غير تعقيدات و حجات تانيه عجيبه. بس فيه ناس تانيه كتير متقبلين. ف م رغم اننا في مبينا حجات مشتركه دايما هيبقى في ناس هتضايق ناس بسبب اختلاف الأفكار و المشاعر. فانت بتنتمي لينا سواء البعض حسسوك بعكس كده.
الasexual نعمة في العالم ده بالنسبالي. م رغم اني بنجذب جنسيا لنوع او افراد بس مش متقبل اي حد يقرب مني و كل حد حوليا متوقع اني لازم هتجوز يوما ما لسبب او آخر و منهم عشان الشهوات تتحط في مكانها الصحيح… طب انا مش عاوز، هو بالعافيه!!
عشان كده انا بحس بجزء م المشكله اللي الasexuals بيعنوها. ان شاء الله هننجوا!