الجماع من الخلف

شخصي
جنسانية
ثقافة ومجتمع

لم اجرب ان امارسه مع احد من قبل لكن لدي فضول هل سا ستمتع

بارك الله فيك يا استاذ فعلا كلامك صحيح حتي لو مكانش فيه ضرر يكفي ان الله حرمه .

بالنسبه الي مدخل الشخص ده هنا انه زيه زينه بني ادم وكل انسان ليهحسنات وسيئات وانا سبب دخولي هنا هو اني بني ادم زيكم وانا فعلا عندي فضول علي اني اتفهم الموضوع ده بسبب اني اعرف واحده واظن انها تعمل هذا الشيئ فحبيت افهم هل ده فيه ادمان ووصلتني الاجابه هل ده فيه متعه لقيت الاجابه هل ممكن واحده متحسش بالمتعه الا من الممارسه من الشرج وجدت الاجابه كلها عندكم بالرغم من ده ان لن افعل هذا لانه زي مقال الشخص ده جرمه كبير بمعني انا مش عشان انا مش عاوز اعمل حاجه عقابها كبير عند ربنا خلاص كدا انا بقيت ملاك او شيخ الازهر او بابا الفاتيكان زي ما اي حد فيكم ممكن يكذب لكنه مستحيل يقتل لان عارف ان القانون لا يعاقب علي الكذب لكنه يعاقب علي القتل اتمنه يكون ردي رفع وضحلكم ليه الشخص ده دخل هنا مش معني ان الواحد دخل منتدي بيتكلم عن الحنس يبقا كدا كفر او لو دخلت كبريه حتي يبقا كدا كفر او حتي لو زنا يبقا كدا كفر والمفروض انه لا يذكر الله او يتوب اليه شكرا علي موضوعكم الي افادني كثير

اثارتك للموضوع حببتني اكتر ف فتحه الشرج و ف ممارسه الجماع فيها سواء فيا او ف شريكي او شريكتي ف الممارسه

كلامك صحيح لكن أريد أن أعرف هل حقا لا يوجد حمل عند الجماع من الخلف

موضوع و مناقشة جميله
و لكن عزيزي محمود جبل انت طلبت من الجميع المشاركة بتجاربهم
و ده شيء مهم و ممتع بس ليه ما تبدأ انت و تقول تجربتك؟
و احنا نكمل وراك؟

أنا احب الجنس من خلف لكن هل هنالك اثار سلبية من الممارسة

انا ادمنت عليه مع صديقتي السابقة ولا استطيع فراقه

من رأي انها تتزوج واحد بيفهم وتناقشه في ه ذلك قبل الزواج

This user has deleted their account

انا بحب الجنس من الخلف سواء فيا او بعمله ف شريكي او شريكتي انا bisexual

انا بحب الجنس الخلفي اوي وبحب اكون فاعل او يتعمل معايا بس لسة مجربتش نفسي اجرب اوي

مفيش حد هنا ولا ايه ولا انا لوحدي هنا

انا معاااك و ممكن نتعرف وااتس

انا أيضا أعشق الجماع من الخلف وكان السبب في ذلك زوجتي فكانت تصمم أثناء العلاقة على الايلاج من الخلف حتى أدمنت هذا النوع…

ألغى هذا المستخدم حسابه

انا نفسي اماىس جماع خلفي مع شخص حنين اكون فاعل ومفعول به وندلع بعض لو حد موجود ب احترام يشرفني ف انبوكسي

الامر يعود لثقافه شرقيه وعاده اجتماعيه قديمه سيطره على العقل الذكوري وهيمنته على الانثى وعدم مساواتها بالذكور بالمتعه خارج اطار الزواج باسم الجواوي وملك اليمين وحق التمتع بالنساء كما يشاء وبعدد لامحدود وهذا مما لاشك فيه هدر لطاقته الجنسيه والتلذذ بنساء جديدات وينعكس هذا الامر علي الزوجه ولايحق لها الزواج من اربع رجال ولايحق لها شرعا ولا عرفا ان تتخذ لها جواري من الرجال مما يجعلها محرومه من الاستمتاع بالجنس لفترات طويله…ولان ثقافه الذكوري بالعصر القديم وبزعمه ان الزوجه اذا تلذذت من الدبر والفرج فلن تهدأ وستنفجر شهوتها ورغبتها بالجنس ولن يستطيع حينها ان يكون عادلاً بحق المعاشره واطفاء شهوتها لذات السبب الي ذكرته وهو هدر طاقته الجنسيه وانشغاله بالمتعه مع غيرها باسم الجواري وملك اليمين ولكي يسيطر على الزوجه في اعتقاده وخوفا من شهوتها المزدوجه من الشرج والمهبل ولانها بالعاده محرومه مماسيتحتم على ذلك ان تعاشر الفحول وهنا تكون نتيجه هوس هيمنته ان يضمن على حق النسب والا ينافسه ذكر اخر فجاء تحريم الجماع من الدبر كمسأله دينيه مع انه لايوجد نصا صريحا بتحريم الجماع من الدبر ولكن حاجه المجتمع الذكوري جعلهم يجتهدون بالفتاوي الشرعيه ليناسب عقدهم النفسيه على ان كل حججهم بتحريمها واهيه ولاتمت للمنطق بصله هذي احد الاسباب الحقيقه حسب اطلاعي وقرائتي عن الحياه الاجتماعية لعادات وتقاليد المجتمع الشرقي قديما

انا اؤيد كلامك لابد المجتمع ان يتخلى عن قدسيه غشاء البكارة وعدم ربط الشرف والعفه بجسد ومهبل المرأة

لكن الإيلاج من الخلف لا يحدث حملا ، و للإحتياط و جب استعمال العازل الطبي لتفاذي الحمل اذ كان تسرب و ايضا الحماية من الأمراض الجنسية . اما ما قلت عن ان الأمر سهل بين الإناث فكلامك صح و في نفس الوقت صعب تقبل البنت التي معك انك تحبي الممارسة معها ممكن تاخذ عنك نضرة سليية و ايضا نحن الذكور. جاوبني ان اخطأت .