قصه حب مش عارف اذا كانت صح ولا غلط

جنسانية

انا حبيت انسانه بجد كنت متفقين عالخطوبه بعد اما اخلص كليه بس لما علاقتنا ذادت اوي او بمعني اصح كان فيه بينا ثقه كبيره مفيش فرق ما بينا كانت بتوحشني حتي وهي معايا كنا انسان واحد ساعات بضعف قدامها لدرجه اني اوصل معاها اني امارس الجنس معاها وانا المفروض معملش كده نفس اعرف اللي انا بعمله ده صح ولا غلط

انت عايز إجابه من منطلق ديني و إجتماعي و لا من خلال منظور عاطفي ؟
عامه لو انت مش مرتاح
ف بلاش من الموضوع كله

أعتقد ان دا مش منتدى ديني تسال فيه عن حكم شرعي اذا كان دا قصدك.وبالنسبة للعرف والمجتمع انتا عارف كويس انه كسلوك،مرفوض.
الواقع بيقول انك بتمارس الجنس معاها،ومحدش هيقدر ينصحك فتسمع كلامه .خليك واقعي مع نفسك فعلا،زي ما ذكرت hanibal انه الموضوع نختلف من المنظور العاطفي والإنساني عشان انتا بتحبها مثلا.أو بينكم تراضي على الشيء دا ،ف انتا مش بتغتصبها.حاول تحافظ على ان الاتصال الجنسي يكون آمن بس عشان ما يحصلش أي تطورات غير مرغوب فيها.

الموضوع مش صح ولا غلط انت بتحبها وهى بتحبك وممارسة الجنس تعبير عن الحب والاحتياج لكل منكم
وهى بالرضا بتسلملك نفسها وسيان بتمارس الجنس بالكامل اوجزئي يجب انك ماتتخلاش عنها
مش تاخد مزاجك منها وبعد كدة تسيبها خليك جدع وازرع بداخلها الحب عشان يكبر
بينكم وتعيش حياتك

ممارسة الجنس في العلاقة لا يعبها بالعكس هى حبتك اكتر من روحها وسلمتك نفسها وانت كمان بتحبها وبلاش فكر قديم وتخلف فان الولد الينام مع بنت قبل الجواز ميتجوزهاش لانها مش كويسة الرجولة هي الحب والعلاقة والجواز وطلما انت الطلبت منها دة وابتديتة يبقا خليك راجل وكمل معاها وحسسها انها اسن وحدة في الكون وزيد اهتمامك بيها بالعكس دة هايخلى حياتكم احسن لما تكونوا واحد بجد وتتجوزوا ومفيش بنكم لا خجل ولا كسوف ياريت الرجالة تبطل انانية وتكون ااد العلاقت ياما اتجوزوا تقليدى من وحدة تمثل عليكم وتلبسوا في الاخر مع احترامى ممكن يكون كلامى رخم بس بجد انا كلحد من صحباتى اتعرض لدة الولد الكانت تعرفة اتخلى عنها وسبها بالحجج الانا قلتها ياريت متسبهاش وكمل معاها هى معملتش دة الا علشان هى بتموت فيك

ردك رائع يا دونا هو ده الكلام الشاب من دول ياخدمن البنت مزاجة وبعد كدة يتخلي عنها وبيكون هو اللي اغراها
لتتجاوب معاه وساعة الجد يتخلى عنها

اشكرك hasouna دى حقيقة ولو العلاقة مبنية على مسمى راجل وانثي لازم كل واحد يكون اد المسؤلية وميكنش عيل

أشكركم على الرد المثري،Hasouna و Dona!

طالما انت وهيا مرتاحين للموضوع ده ليه لا ايه المشكله طالما انتو مستمتعين ومرتاحين

طالما انت وهيا مرتاحين للموضوع ده ليه لا ايه المشكله طالما انتو مستمتعين ومرتاحين

لو انتوا الاتنين هتكملوا مع بعض فعلا ومش ناوى تغدر بيها يبقى ماشى لان اللى تسلمك نفسها يعنى واحده وثقت فيك جداااااااااااااااااا
بس لاحظ حاجه و هى امنتك على نفسها وقالت انا عارفه انك مش هتعمل حاجه وهتحافظ عليا يبقى وجب عليك تحافظ عليها لو انت هتموت لكن لو مقالتش يبقى عادى طالما انتوا الاتنين متقبلين

المفروض اصلا البنت متسلمش نفسها لحد الا جوزها مع احترامى لرئيك وافرضى سبها زنبه ايه الى هيتجوزها بعده

انا للأسف معرفش الموضوع ده امته تم طرحه لان الصفحه لا تظهر تاريخ الموضوع ولكن ردي لك وأعتقد أن ما تفعله انت قمت انا بفعله سابقا …
يجب أن تتمسك بهذه البنت أكثر من حياتك … لاسباب اجتماعيه …دينيه … وعاطفيه … ولكن مالا تعرفه هو انك أن تركتها فلن تستمتع باي حب ولا علاقه جنسيه مع غيرها وستظل حياتك الم وعذاب طوال حياتك
ما تفعله انت الان فعلته قبل مع خطيبتي ولكن أرادت الله أن تنفصل ولا تتم الزواج لأمور خارجه عن إرادتنا …علما اننا قاتلوا من أجل هذه العلاقه ولكن إرادة الله اقوي … وكانت النتيجه انها تزوجت وتطلقت …وانا تزوجت ولكن لا أشعر باي حب ولا حياه ولا متعه مع شريكتي الان ولكن هي الحياه تسير حتى وإن كنت ميت تمشي على الارض … ولو صدقتني فأنا عندما علمت أنها أطلقت ابحث عنها في كل مكان ولكن كما قلت …أرادت الله