الزواج السرى البديل

أهواء
ثقافة ومجتمع
علاقات

بحد هنا عقول متفتحة وراقية وكلها مشاعر انسانية متحضرة وليس منغلقة وكل ما يرجوه شوية حريه

مش حل فى مجتمعنا ده

انا مستعد اتزوج واحدة مثيلية بس تكون متحررة وتسيبنى اعمل الي عايزه وانا هسيبها تعمل الي هي عايزاه بس هى فين

حل جميل جدا بس ملهوش اي لازمه . للاسف لاننا ف مجتمع بيطالب بخطوات محدده ويحشر نفسه فيها كمان جواز اولاد اسره وبيدخل ف كله ده . المشكله الحقيقيه بقي ان حياتناومشاعرنا سر دفين بنحاول نخبيه عن الناس وده حيبقي عرضه للظهور . يعني مثلا افرض الاتنين اتجوزوا وكل واحد فيهم عايش حياته يبقي ادي اتنين تانيين دخلوا المعادله ويمكن يكون اكتر من كده . يعني السر اللي كان بين اتنين بقي بين اربعه او خمسه واي غلطه بنيه كويسه او سوء نيه تتهد حياه الكل عشان بس ممكن يكون فيهم واحد مش مسئول او اناني . وبدل مابقي مركز اوي ف تصرفاتي وتبقي سريه ابقي مركز ف تصرفات خمس او ست اشخاص . هي فكره من برا تبان جميله جدا بس مع الوقت حتتعقدومشاكلها تكبر .
مرسي اوي لكم الرقي والزوق اللي ف الموقع هنا بعيد عن الاسفاف اللي برا ده

انا مستعد لزواجه زى دى بس ألاقي المثلية المتعلمة المتفهمة وممكن تعيش بره مصر … انا مقيم في أروبا وعايز زواجه زى دى عشان اهلي فقط

“تبت” معناها انك بطلت تمارس جنس ولا انك بقيت ستريت؟ عشان لو التانية فمفيش حاجة علميا اسمها ان انسان ميوله مثلية 100% يبقى ستريت ب"العلاج النفسى" فغالبا انت كنت bisexual ،ثم متهيالى الامنية الافضل ان بدل منتحول نتنمنى انه فى يوم يفهم معنى حقوق الانسان و الحرية